Utilitzem cookies pròpies i de tercers i altres tecnologies per emmagatzemar i administrar les preferències de l'Usuari, habilitar contingut recol·lectar dades analítiques i d'ús, així com per a garantir el correcte funcionament d'aquesta web. Si continueu navegant per aquesta web, estarà acceptant seva instal·lació en els termes indicats a la nostra Política de Cookies. Més informació

Actualitat. Notícies

NOVEMBRE
2017

L'Ajuntament informa la ciutadania de com estalviar en la factura d'electricitat, aigua i gas amb tallers i assess

CATEGORIA

L'Ajuntament de Reus informa la ciutadania de com estalviar en la factura d'electricitat, aigua i gas amb tallers i assessorament individual. D'una banda, durant els mesos de setembre, octubre i novembre, s'han programat als centres cívics de la ciutat vint tallers sobre conceptes bàsics de consum responsable i eficient, que porten per títol «Com estalviar en la teva factura d'electricitat i aigua», oberts a tota la ciutadania i adreçats de manera especial a les famílies amb vulnerabilitat social.

Aquests tallers estan organitzats per la regidoria de Benestar Social, a través del Pla Local d'Inclusió Social, la Regidoria de Medi Ambient i Ocupació i Aigües de Reus. En concret, unes 200 persones hi van assistir a les sessions que es van fer durant els mesos d'abril, juny i juliol d'enguany. D'altra banda, també es pot sol·licitar, mitjançant cita prèvia, un assessorament personalitzat al Punt d'Assessorament Energètic, que va començar a funcionar el 2 de maig.

Calendari
Els tallers «Com estalviar en la teva factura d'electricitat i aigua» es fan de 10 a 11 h i el calendari i la ubicació prevista és la següent:

  • Dilluns 30 d'octubre, CC Mas Abelló
  • Dijous 2 de novembre, CC Llevant
  • Dilluns 6 de novembre, CC Mestral
  • Dijous 9 de novembre, CC Migjorn
  • Dilluns 13 de novembre, Casal de les Dones
  • Dijous 16 de novembre, CC Ponent
  • Dilluns 20 de novembre, CC Mas Abelló
  • Dijous 23 de novembre, CC Llevant
  • Dilluns 27 de novembre, CC Mestral
  • Dijous 30 de novembre, CC Migjorn

Pel que fa al Punt d'Assessorament Energètic, la durada de cada consulta és d'uns quinze minuts. Els horaris i els llocs d'atenció són els següents:

  • Centre Cívic Migjorn: dilluns de 9 a 11 hores excepte els dies que hi hagi taller.
  • Centre Cívic Ponent: dijous de 17 a 19 hores.
  • Centre Cívic Llevant: divendres d'11 a 13 hores.

Contingut
Pel que fa als tallers «Com estalviar en la teva factura d'electricitat i aigua», aquest mes de setembre es van reprendre, amb motiu de la nova convocatòria de subvencions per fer front a la pobresa energètica, ja que les persones que reben aquestes ajudes són els principals destinataris.

Es tracta d'una xerrada on es donen pautes per disminuir el consum i la despesa energètica a casa, per entendre la nova factura elèctrica, de gas i d'aigua, per conèixer les diferents modalitats de contractació, per poder establir les bases d'una comptabilitat energètica domèstica més precisa i per a realitzar una millora de l'eficiència i, per tant, d'estalvi energètic potencial. Per això, es recomana als assistents portar la darrera factura d'aigua, gas i llum.

Pel que fa al Punt d'Assessorament Energètic, creat enguany amb el mateix objectiu de fomentar el consum responsable de l'aigua i l'energia domèstica i de disminuir les despeses produïdes en aquest àmbit, està obert a tothom i per accedir-hi cal demanar cita prèvia. Es tracta de revisar la factura per tal de comprovar si hi ha possibilitats de reduir la despesa acollint-se a algun tipus de bonificació, de millora en l'ús dels subministraments, de reducció de potència, etc. La factura, doncs, és un requisit imprescindible, ja que es tracta d'un assessorament personalitzat.

Durant la visita, un professional del col·legi d'enginyers, una vegada estudiada la situació dels subministraments de la persona que fa la consulta, facilita les recomanacions que considera adients per la millora de l'eficiència energètica i la disminució de la despesa: canvi de tarifa, canvi de potència, canvi de companyia subministradora o tramitació del Bo Social, entre altres.

L'accés a aquest servei pot ser per pròpia iniciativa, derivat pels professionals, derivat per ser beneficiari d'ajuts de Serveis Socials per tema de subministraments, o derivat per altres entitats socials: Càritas, Creu Roja, Sant Vicents de Paul, etc.

En qualsevol cas, cal demanar hora mitjançant cita prèvia a través del Web de l'Ajuntament o del telèfon 977 010 010.

Subvencions contra pobresa energètica
L'Ajuntament de Reus va obrir a final de maig la convocatòria d'ajudes per contribuir a evitar la pobresa energètica a la ciutat, amb una partida econòmica prevista de 143.000 euros, ampliable en funció de les necessitats i de les disponibilitats pressupostàries.

Enguany el termini de presentació de sol·licituds s'ha ampliat d'un mes a sis mesos. Les famílies que es troben en situació de necessitat socioeconòmica per atendre les despeses de subministraments elèctric i de gas poden sol·licitar l'ajut fins al 30 de novembre.

Tothom que demana aquest ajut ha d'assistir a un d'aquests tallers d'estalvi energètic o bé ha de demanar cita al punt d'assessorament energètic.


Com col·laborar amb AraCatalunya?